De zorgmarkt stelt door de complexiteit hoge eisen aan de Raad van Bestuur en aan de Raad van Toezicht, deze dienen proactief te zijn. Binnen Meeting
Care is dit zeker het geval. De RvT staat de RvB (directeur) met raad en daad terzijde en helpt bij complexe vraagstukken. Meeting care voldoet aan de volgende kwaliteitseisen: onafhankelijk, transparant, professioneel, selectief, slagvaardig en samenwerkend. Dit is aan de structuur goed te zien, binnen Meeting
Care is een zeer eenvoudige structuur te zien: RvB terzijde gestaan door RvT en cliëntenraad en het Zorgteam: alle medewerkers die bij Meeting care in dienst zijn.
Meeting care is ervan overtuigd dat je een goede werkgever kunt zijn door de lijntjes kort te houden en de medewerkers inspraak te geven en zelf organiserend te laten werken. De wijkverpleegkundige valt ook in het zorgteam en zal de bevoegdheden en bekwaamheden in de gaten houden. Als er opleidingen/cursussen nodig zijn zullen medewerkers deze aangeboden krijgen, zij worden daarin begeleid door de wijkverpleegkundige. Meeting
Care
trekt ook mensen aan die op dit moment niet in de zorg werkzaam zijn, wij leiden deze mensen op tot zorgmedewerkers zodat we continuïteit van zorg kunnen waarborgen. Meeting
Care werkt vanuit het standpunt van dienend leiderschap, met de medewerkers in gesprek blijven over hoe we de beste zorg voor onze Cliënten kunnen waarborgen, ziekteverzuim van de medewerkers zo laag mogelijk houden door te zorgen dat de medewerkers niet onder te grote druk moeten werken, wekelijks wordt er gekeken naar het aantal cliënt- en contracturen medewerkers, hierop wordt besloten of we zorgvragers niet/wel aannemen.
Wij sturen op breed kostenbewustzijn in de organisatie, de bijbehorende budgetbewaking en een rendabele inzet van medewerkers. Niet omdat wij financiën belangrijker vinden dan onze cliënten of medewerkers, maar omdat de continuïteit van
Meeting
Care belangrijk is om ook in de toekomst goede zorg te kunnen blijven leveren. Zorg leveren binnen het afgesproken budget voldoet niet alleen aan afspraken die we met het zorgkantoor en de verzekeraars maken, maar is ook een kwaliteit die we verschuldigd zijn aan onze cliënten.